BMW K1200R Sport duurtest (deel 1)

Share De herfst is in volle gang. Dat betekent niet alleen dat de blaren vallen en het kwik langzaam maar zeker zakt, maar ook dat de testparken van de importeurs hun deuren sluiten. Motornet zou echter motornet niet zijn indien de redactie ook deze tijd niet nuttig zou benutten. Net als vorig jaar nemen we dan ook deze gelegenheid de baat om een motor en zijn accessoires aan een langdurige test te onderwerpen.

Voor de herfst en het grootste gedeelte van de winter van 2007 krijgen we van BMW Motorrad de kans om hun K1200R Sport aan de tand te voelen. In verschillende afleveringen zullen we de verschillende aspecten van deze motor tot op het bot uitspitten zodat er een volwaardig dossier over deze motorfiets ontstaat. Niet alleen zullen we daarbij de K1200R Sport inzetten voor heel diverse taken maar onder andere ook zijn constructie bespreken, zijn accessoires behandelen, de onderhoudskosten en benzineverbruik onder de loep nemen en er ook bandentesten mee uitvoeren. Zowel voor de eigenaars van de BMW K1200R Sport, de K1200R en de K1200S als voor de in de K reeks geïnteresseerde lezer zal deze artikelreeks een schat aan informatie bevatten. Het eerste artikel in deze reeks komt er weldra aan, dus hou de site maar in de gaten!
Lees ook de andere afleveringen van deze artikelreeks:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5