Kawasaki W800 LSL Clubman 2010
Jochen Schmitz-Linkweiler, Big Boss bij LSL, kent niet alleen zijn weg in het ontwikkelen van mooie, technische interessante accessoires. Dat bleek al in het verleden toen hij onder andere enkele op Triumph-motoren gebaseerde specials liet zien. Die motoren zetten stuk voor stuk heel wat motorrijders aan het dromen en dat effect zal de laatste creatie van Jochen met zekerheid ook hebben op al wie ze onder ogen krijgt.Jochen moet wel erg goede relaties hebben met Kawasaki, want zijn nieuwste creatie is gebaseerd op de fonkelnieuwe W800 die het merk in Keulen showde. Twee primeurs dus die voor beide bedrijven interessant zijn, want Jochen vestigt met zijn special de aandacht nog eens extra op de W800 terwijl zijn bedrijf natuurlijk ook baat heeft bij een motor die gebaseerd is op een kakelverse motorfiets. Ondanks dat moet je toch twee keer kijken om er zeker van te zijn dat de W800 de basis heeft gevormd voor de Clubman W 800 TR die LSL laat zien. De motor heeft namelijk een uiterlijk die sterk doet denken aan die van dirt track-racemotoren. En die roepen op hun beurt herinneringen op aan de trailmotoren van weleer. Kortom, om deze special hangt een vingerdikke nostalgische waas die de dag van vandaag al langs om meer aanhangers vindt. Niettemin zijn de aanpassingen minder ingrijpend dan men op het eerste gezicht zou kunnen verwachten. De voorvorkbenen werden bijvoorbeeld onveranderd overgenomen en gemonteerd in LSL-balhoofdplaten. De schijfrem in het vooronder is een 300 millimeter wave exemplaar dat door de standaard Kawasaki-remklauw gegrepen wordt, gebruik makend van roestvrij stalen remleidingen. Aan de voorvork is een Flat Track-schild bevestigd en daarachter is er een Motoscope-snelheidsmeterunit gemonteerd. Op het LSL Flat Track-stuur, dat 840 millimeter breed is, zijn naast de standaard bedieningsorganen regelbare hendels gemonteerd zowel aan de rem- als aan de koppelingskant.
Middels met CNC-machines gemaakte achteruitbedieningen van LSL staan de voersteunen sportiever opgesteld. Ze staan zowel hoger als verder naar achteren gemonteerd, hetgeen zowel de grondspeling als de zithouding van de piloot op deze special optimaliseert. In de gespaakte wielen zijn zwart geanodiseerde velgen gebruikt die geschoeid zijn met grof geprofileerde Pirelli Scorpion-banden. De stereo achtervering kreeg nieuwe schokdempers, er zijn meer bepaald YSS-veerelementen gemonteerd die zowel op gebied van veervoorspanning als demping regelbaar zijn. Het matzwart uitgevoerd twee-in-twee-uitlaatsysteem verhoogt nog de invloed van de sobere penseelstreken waarmee deze special tot leven kwam. Het sportief gelijnde zadel en het korte achterspatbord doen daar ook al allerminst afbreuk aan. Om nog niet te spreken van de witte laklaag en de blauw/rode stickers die de motor een echt wel fris uiterlijk meegeven zonder daarbij de pure uitstraling van het magistrale motorblok te kort te doen. En ook al kan de motor in deze uitvoering nergens de straat op (geen verlichting), ons mag men er altijd eentje geven!